Czas jest naszym najcenniejszym zasobem, a wydaje się, że wszyscy mamy go mniej niż kiedykolwiek wcześniej. Pomiędzy pracą, rodziną, przyjaciółmi i różnymi innymi obowiązkami, nawet najbardziej efektywni profesjonaliści mogą mieć wrażenie, że ciągle biegają w kółko. Jeśli często czujesz się zestresowany lub przeciążony, być może nadszedł czas, aby zrobić krok wstecz i ponownie ocenić, jak zarządzasz swoim czasem. Istnieją przecież sposoby na zoptymalizowanie swojego harmonogramu tak, aby mieć więcej wolnego czasu, a jednocześnie być bardziej produktywnym w godzinach, które spędzasz pracując. Efektywna praca nie musi być bitwą pod górę; dostosowując swój sposób myślenia i przyjmując nowe nawyki, możesz zacząć widzieć prawdziwe rezultaty niemal natychmiast. Sprawdź te dziesięć wskazówek, jak zarządzać swoim czasem bardziej efektywnie.
Zaplanuj swój dzień na noc przed
Wiele osób planuje swój tygodniowy harmonogram w niedzielę, ale nie ma reguły, która mówi, że musisz to zrobić wtedy. W rzeczywistości istnieje wiele powodów, aby zaplanować swój dzień noc wcześniej. Na przykład, można użyć tego przestoju, aby zastanowić się nad tym, co się stało dzień wcześniej, zidentyfikować wszelkie potencjalne problemy lub kwestie, które trzeba rozwiązać i strategię, jak masz zamiar rozwiązać je dalej. Możesz również wykorzystać ten czas na sprecyzowanie swoich celów na następny dzień i upewnienie się, że jesteś gotowy, aby uderzyć w ziemię, gdy tylko zadzwoni alarm. Plan na dobranoc pomoże Ci rozpocząć każdy dzień z zamiarem i skupieniem. Możesz zacząć patrzeć w przyszłość i zająć się zadaniami związanymi z najważniejszymi celami, podczas gdy reszta świata śpi.
Zidentyfikuj swoje największe time-sucks
Aby zacząć, będziesz musiał zidentyfikować, co pożera twój czas. Możesz to zrobić, prowadząc dziennik czasu i śledząc, jak spędzasz swój czas w ciągu jednego tygodnia. Możesz również zapisywać, co zamierzasz zrobić danego dnia, a także co faktycznie robisz. Może to być pomocne zwłaszcza dla osób, które nie mają poczucia, jak faktycznie spędzają swój dzień.
Kiedy już lepiej zrozumiesz, jak obecnie spędzasz swój czas, możesz zacząć identyfikować największe time-sucks. To pomoże Ci stworzyć plan na przyszłość. Przykładowo, zauważmy, że spędzamy zbyt dużo czasu na odpowiadaniu na e-maile. Możesz stworzyć dla siebie nową zasadę, aby sprawdzać swoją pocztę tylko dwa razy dziennie i stworzyć autoresponder dla reszty e-maili.
- Admin