Czym jest linkbuilding?Link building jest procesem pozyskiwania linków przychodzących z innych stron internetowych w celu zwiększenia ruchu na stronie i/lub pozycji w wyszukiwarkach. Istnieje wiele sposobów budowania linków, w tym tworzenie treści, do których inni chcą linkować, wymiana linków z innymi stronami oraz budowanie linków w sposób naturalny poprzez pozyskiwanie pozytywnych opinii. Budując linki, powinieneś używać swoich słów kluczowych jako anchor text, a linki powinny prowadzić do odpowiednich, wysokiej jakości treści na Twojej stronie. Stosując się do powyższych kroków, można zbudować wysokiej jakości backlinki, które pomogą w rozwoju strony internetowej.

Jak znaleźć potencjalnych partnerów do linków

Jeśli chcesz zbudować udaną strategię link buildingu, będziesz musiał znaleźć wielu wysokiej jakości partnerów do backlinków. Najlepszym miejscem do rozpoczęcia jest Twoja konkurencja. Wyszukaj w Google listę stron internetowych Twojej konkurencji i ich źródeł backlinków. Zrób listę każdej strony i rodzaj linku, który chciałbyś uzyskać z tej strony. Będziesz również chciał prześledzić stowarzyszenia branżowe i stowarzyszenia związane z Twoją niszą. Odwiedź Reddit i Quora w poszukiwaniu otwartych pytań, które mogą generować dyskusję na temat Twojej branży. Te platformy mogą być świetnymi miejscami, aby uzyskać swoje pomysły i treści przed dużą publicznością.

Jak zbudować backlinki we właściwy sposób

Cały wysiłek włożony w znalezienie i zbudowanie wysokiej jakości backlinków zostanie zmarnowany, jeśli nie zrobisz tego właściwie. Przez lata wiele osób odkryło, jak robić to źle, co doprowadziło do wielu nieporozumień. Jak więc budować backlinki we właściwy sposób? Istnieją dwa kluczowe czynniki, które należy wziąć pod uwagę. Są to Twój anchor text oraz Twoja treść.

Anchor Text

Anchor text to klikalny tekst w hiperłączu. Jeśli klikniesz na link i zobaczysz adres URL, to jest to właśnie anchor text. W rzeczywistości, anchor text jest tym, co wyszukiwarki używają do interpretacji, o czym jest ten link. Ważną rzeczą do zapamiętania jest to, że chcesz, aby twój tekst kotwicy był jak najbliżej słów kluczowych, które celujesz. Jeśli użyjesz frazy kluczowej dokładnie, otrzymasz wyższy ranking. Ale co jeśli nie masz miejsca na swoje docelowe słowo kluczowe w swoim anchor text? Cóż, to jest, gdzie następny czynnik wchodzi w grę.