Dzisiejsi konsumenci są stale podłączeni do sieci i chcą wchodzić w interakcje z markami w sposób, który wydaje im się naturalny i autentyczny. Zwłaszcza millenialsi poszukują marek, które wyróżniają się na tle konkurencji wyjątkowymi doświadczeniami, a nie tylko produktami. Podczas gdy wiele marek wciąż próbuje dowiedzieć się, jak najlepiej dotrzeć do swoich klientów w sieci, jedna aplikacja zyskała ogromną popularność: TikTok, platforma społecznościowa, która umożliwia użytkownikom nagrywanie filmów wideo, na których śpiewają z ruchu warg do piosenek lub wypowiadają zabawne zdania, a następnie dzielą się nimi ze znajomymi. Z ponad 500 milionami aktywnych użytkowników miesięcznie, TikTok jest obecnie jedną z najpopularniejszych aplikacji na świecie, zwłaszcza wśród millenialsów. Choć może się wydawać, że jest to nietypowe miejsce dla marketerów, ten artykuł poprowadzi Cię przez wszystko, co musisz wiedzieć o tej aplikacji i jak możesz ją wykorzystać jako narzędzie marketingowe dla swojej firmy.
Jak wykorzystać TikTok do rozwoju biznesu
Jednym z najlepszych sposobów wykorzystania TikTok do rozwoju biznesu jest utworzenie kanału z Twoją marką. Możesz utworzyć własny kanał, używając tej samej nazwy co Twoja firma, dzięki czemu Twoi klienci będą wiedzieli, że jesteś dostępny i że mogą wchodzić z Tobą w interakcje. Aby przesyłać treści na swój kanał, można nagrywać filmy bezpośrednio z aplikacji lub przenosić je z serwisu YouTube. Przesyłając filmy, pamiętaj o oznaczaniu ich odpowiednimi hashtagami, co pomoże ludziom odkryć Twoje filmy i sprawi, że będą bardziej dostępne dla widzów. Istnieje kilka różnych opcji optymalizacji kanału pod kątem rozwoju. Po pierwsze, można tworzyć filmy skierowane do odbiorców, np. filmy instruktażowe o tym, jak używać produktów. Po drugie, można również prowadzić na swoim kanale transmisje na żywo, aby prowadzić dyskusje ze swoimi zwolennikami.
Utwórz wydarzenie "zapytaj mnie o wszystko" (AMA)
Jeśli Twoja marka jest dobrze znana, możesz wykorzystać TikTok, aby zaprosić klientów do zadawania Ci pytań. Wydarzenie typu "zapytaj mnie o cokolwiek" (AMA) to świetny sposób na budowanie relacji z klientami i potencjalnymi klientami, a także zabawny sposób na wykorzystanie TikTok. Możesz zorganizować AMA, prosząc swoich odbiorców o przesyłanie pytań za pomocą hashtagu, lub zaprosić swoich klientów do przesyłania pytań za pomocą wiadomości DM. Odpowiadając na pytania, należy pamiętać o tym, aby być miłym i sympatycznym, ale nie trzeba ujawniać żadnych tajemnic handlowych ani poufnych informacji. Zamiast tego wykorzystaj AMA jako okazję do budowania relacji z klientami, tak jak podczas przyjęcia koktajlowego.
- Admin